"7 zubi"

Glavni izbornik - Izleti od planinarskog doma

U središnjem dijelu Kalnika, između vrha Vranilca i Starog grada Kalnik pruža se stjenoviti greben iz kojeg izviru markantne stijene poznate pod nazivom 7 zubi. Preko njih vodi Grebenska staza do najvišeg vrha Vranilca. Staza počinje kod planinarskog doma i njome treba oko 40 minuta do vrha. Mjestimice je dosta zahtjevna pa je potrebno korištenje penjačkih tehnika. Stijene su vrlo atraktivne, sa svakog zuba se pruža prekrasan pogled, a najzanimljivije je penjanje kroz uski kamin i provlačenje kroz prolaz u stijeni. Najteži je silaz sa Sedmog zuba, ali može se zaobići lakšom varijantom koja se nalazi s desne strane, dvadesetak metara prije Sedmog zuba.

Od doma do Prvog zuba postoje dvije varijante. Prva vodi u smjeru istoka do početka poučne staze, zatim lijevo trasom poučne staze tridesetak metara gdje se nalazi Prvi zub. Druga varijanta kreće lijevo od planinarskog doma, uzbrdo tridesetak metara do Prvog zuba. Prije su Prvi i Drugi zub stršali iza planinarskog doma, ali danas su obrasli šumom koja je tu posađena 1962. godine te su gotovo nevidljivi sve dok se ne dođe neposredno pred njih.
Na Prvi zub se može doći lijevom težom varijantom, ili desnom lakšom. S južne strane postoji nekoliko vrlo zanimljivih penjačkih smjerova od kojih je tzv. Bijeli očnjak najpoznatiji i najatraktivniji, no, užitak uspona po njemu rezerviran je samo za alpiniste.
 Silaskom sa Prvog zuba odmah započinjemo kratki uspon na Drugi zub koji je nešto viši pa je i pogled ljepši. Njegovu južnu stranu čini strma litica također sa nekoliko penjačkih smjerova.

Do Trećeg zuba vodi opet još atraktivniji uspon, pa silazak do malog sedla. Dalje nastavljamo kroz uski kamin na greben i nastavljamo dalje grebenskim putem. Nakon kraćeg vremena dolazimo do stijene u kojoj se nalazi malen prolaz kroz koji se treba provući na drugu stranu. Oni malo manje skloni puzanju zaobići će desnom stranom. Ostali zubi osim prekrasnog vidikovca nemaju dodatnih posebnosti sve dok ne dođemo do zadnjeg Sedmog zuba. Sa njega treba sići strmo dolje, otpenjavanjem malo prema desno i dalje nastaviti grebenom do vrha Vranilca.